Sekretariat czynny:  poniedziałek - piątek: 7.30-15.30;   tel. +48-41-247-20-42

im. Stefana Żeromskiego

Międzyszkolny Ośrodek Gimnastyki Korekcyjno - Kompensacyjnej

Klasa V a i VI b na wycieczce w Sandomierzu i Baranowie

10 maja 2018 r. pod opieką naszych wychowawczyń - p. Mirosławy Zaremby i p. Doroty Dziubek – oraz p. Janusza Ozdoby pojechaliśmy na wycieczkę do Sandomierza i Baranowa.

Najpierw odwiedziliśmy Baranów, gdzie w pięknym parku znajduje się jedna z najcenniejszych, najpiękniejszych i najlepiej zachowanych dawnych rezydencji magnackich - renesansowy zamek. Trzykondygnacyjna budowla z czterema basztami i wieżą, zbudowana na planie prostokąta, zrobiła na nas ogromne wrażenie. Podziwialiśmy wewnętrzny dzieciniec z pięknymi krużgankami, zwiedziliśmy kaplicę, Salę Portretową z wizerunkami królów polskich, a także Galerię Tylmanowską z obrazami przedstawiającymi panoramy włoskich miast.

Po kupieniu pamiątek ruszyliśmy do Sandomierza – królewskiego miasta położonego na siedmiu wzgórzach, nazywanego „małym Rzymem”. Tam wędrowaliśmy trasą podziemną, m. in. chodnikiem górniczym, korytarzem straceńców, chodnikiem upadowym. Byliśmy też w komnacie Haliny Krępianki. Legendę o tej niezwykłej sandomierzance, a także wiele ciekawostek opowiedziała nam pani przewodnik.

Możliwość obejrzenia Sandomierza od strony Wisły umożliwił nam rejs statkiem. Płynęliśmy największym spośród trzech kursujących po rzece, czyli „Syrenką”. Podziwialiśmy przyrodę i Stare Miasto z kościołem Świętego Jakuba, zamkiem, synagogą, a kiedy zmieniliśmy kierunek – naszym oczom ukazało się Collegium Gostomianum. Dostrzegliśmy też katedrę, zamek i Dom Długosza.

Później wędrowaliśmy malowniczym Wąwozem Królowej Jadwigi, a następnie spędziliśmy czas, zwiedzając sandomierską Starówkę. Mieliśmy też kilka chwil na to, by przyjrzeć się, jak kręcono jedną ze scen serialu „Ojciec Mateusz”. Niektórzy zdobyli autografy obecnych tam aktorów.

Poznaliśmy kolejne niezwykłe miejsca, zdobyliśmy dużo ciekawych wiadomości. Pogoda nam dopisała. Dobrze się bawiliśmy. To była udana wycieczka!